Garantie en Retouren

Het kan gebeuren dat een LED-lamp niet aan je persoonlijke wensen voldoet of dat hij niet goed werkt in jouw armatuur. Je hebt een herroepingsrecht van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (via e-mailadres klantenservice@meipos.nl of telefonisch op 0513-210111 (toets 1)) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij zullen je dan voorzien van een retourlabel waarmee je het pakket retour kunt sturen.
Je kunt hiervoor eventueel gebruik maken van ons herroepingsformulier, je bent hier niet toe verplicht, want ook zonder formulier geldt het herroepingsrecht.

Het product dient indien mogelijk ongebruikt en in originele verpakking met een ingevuld en ondertekend retourformulier (pdf) geretourneerd te worden. Voor het retourneren van de producten zijn de retourkosten voor onze rekening (alleen binnen Nederland en België en met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van verzending dan de door ons geboden goedkoopste standaard verzending).

Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, wachten wij met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot je kunt aantonen dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument of producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken.


Wat te doen bij een defect?

Een vroegtijdig defect kan, net als met andere elektronica, ook met een LED-lamp gebeuren.
Om de kwaliteit van onze LED-lampen te garanderen wordt 24 maanden fabrieksgarantie verleend. (Met uitzondering van de LED TL buizen, hierop wordt 36 maanden fabrieksgarantie maanden verleend).
Als een LED-lamp om wat voor reden dan ook (bij normaal gebruik) binnen deze 24 maanden (resp. 36 maanden) defect gaat, ruilen we hem om voor een nieuwe. De producten dienen zoveel mogelijk in originele staat te verkeren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele verpakking met een ingevuld en ondertekend retourformulier (pdf) te worden geretourneerd. We zullen je na ontvangst, en beoordeling, binnen 3 werkdagen een nieuw exemplaar toesturen!


Oude producten inleveren voor recycling

Wanneer je bij ons een nieuw product hebt gekocht, en je wilt je oude product laten recyclen om zo ook jouw bijdrage te leveren aan een beter milieu dan kunnen wij dit door je regelen.

Wij leveren praktisch alle bestellingen via PostNL. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om bij aflevering direct je pakket mee terug te geven aan de bezorger. Maar retourneren voor duurzame recycling kan uiteraard wel. Neem hiervoor contact met ons op, dan kunnen wij je voorzien van een verzendlabel voor het versturen van je oude product(en). Uiteraard zorgen wij er dan voor dat je oude product duurzaam wordt verwerkt.

Maar aangezien wij "groen doen" kun je natuurlijk zelf ook zorgdragen voor een duurzame recycling en je oude product inleveren bij de milieustraat in jouw gemeente, dat scheelt ook weer CO2 uitstoot. Zo dragen we met z'n allen een steentje bij aan een beter milieu!